Saturday, March 26, 2005

Vi er midt i påsken

Vi har vært hjemme hele uken, rolige dager - resten av familien har hatt fri mens jeg har jobbet hjemme. Var i Boston uken før påske, og har hatt gleden av opptil flere hyggelige middager hvor vi har levd høyt på lammekjøttet fra Boston. Det er noe annet en det norske kjøttet. Jeg må demme opp for mitt eget spørsmål: Er det like stor forskjell på norsk og amerikansk helsevesen som det på kjøttet? I såfall ligger vi dårlig an.
Vel, påsken fortsetter og jeg har få kommentarer nå. Har begynt å shoppe på iTunes. Det er helt vanvittig, og det er (som vanlig) først når man begynner å bruke noe at man begynner å tenke over konsekvensene. For musikkbransjen må iTunes være en enorm katalysator for endring. Bare det at man kan kjøpe en låt av gangen er revolusjonerende. Det betyr at hele album-formatet står for fall. Dessuten, hvor lenge blir det før alle låter prises etter etterspørsel? Det skremmende er at Apple lett skaper seg et monopol ved å eie spillerne (som de nå har begynt å lisensiere til teleselskapene). Mye tanker her. Jeg kommer tilbake senere med mer. Fortsatt god påske. Er nå ute av omløp en ukes tid. Ha de'.

3 Comments:

Anonymous Marius said...

Hei Carl!
Først og fremst: takk for glitrende blog - kult å følge undringene dine, kult med sterke meninger.

Du nevner forskjellen på norsk og amerikansk kjøtt i forhold til helsevesenet. Skal ikke gå nærmere inn på helsevesenet, men den amerikanske kjøttbransjen skulle jeg gjerne snakke i timesvis om.

Istedet vil jeg foreslå en bra bok som omhandler blant annet kjøttbransjen i statene, hva den gjør med maten vår og hva den gjør med landbruket. Boka heter "Fast food nation", se fx
her

Keep up the good work!

Hilsen Marius

March 30, 2005 at 5:32 AM  
Blogger Carl Stormer said...

Hei Marius, hyggelig å høre fra deg. Har fått meg ny blog og linker til din webside.

April 12, 2005 at 3:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, sannsynligvis sa det er

December 23, 2009 at 6:38 PM  

Post a Comment

<< Home